Nieuws

Hieronder vind je een overzicht van nieuwsitems die interessant zijn voor ouders en verzorgers van dove kinderen en jongeren. Mis je een bepaald nieuwsitem? Mail het door aan de webmaster. Nieuwsitems van een paar maanden geleden vind je in het archief.

 

HoorSpel: nieuw interactief en muzikaal hoortrainingsprogramma

Dansen, gebaren en zingen. Wie in aanraking komt met HoorSpel is enthousiast. “Het maakt het gehoor trainen zoveel leuker.” HoorSpel is namelijk niet alleen een uniek en nieuw programma om het gehoor te trainen van kinderen in de...[meer...]


Lesprogramma ‘Iedereen hoort erbij!’

Gaat uw kind volgend jaar naar een reguliere kleuterklas? Dan komen we graag met u in contact! [meer...]


Het bestuur van de FODOK zoekt een penningmeester

De FODOK is op zoek naar een ervaren penningmeester met hart voor de zaak van dove kinderen en hun ouders. Dus ... voel je je betrokken bij dove kinderen, bijvoorbeeld als opa of oma, en heb je financiële ervaring, meld je aan![meer...]


Keuzehulpen over plotsdoofheid en CI online in oktober

Vanaf oktober 2016 gaan er twee gloednieuwe Keuzehulpen online over de onderwerpen plotsdoofheid en CI. De Keuzehulpen worden gemaakt in een samenwerkingsproject met alle doven- en slechthorendenorganisaties: Stichting Hoormij,...[meer...]


Gebaren leren met de Kwebl-app voor ouders

Met de Kwebl Gebaren app leer je als ouder makkelijk en snel meer dan 200 kindergebaren die je kunnen helpen communiceren met je kindje. Bijvoorbeeld als je kind slechthorend is of moeite heeft met taal.[meer...]


Nieuw project ‘Iedereen Sterk’ 2016-2018

Wanneer u ouder bent van een kind met een CI, dan heeft u al belangrijke keuzes moeten maken. Het project Iedereen Sterk wil ouders helpen wegwijs te worden in alle beschikbare informatie. Wij zoeken ouders die met ons mee willen...[meer...]


Belangrijke partijen als het om uw zorgverzekering gaat

Iedere Nederlander is verplicht een basisverzekering af te sluiten. U doet dat bij een zorgverzekeraar die past bij uw wensen. Maar hoe goed oriënteert u zich eigenlijk op de mogelijkheden? De kwaliteit en service van een...[meer...]